Friday, August 14, 2009

Program SPM/PMR - Gotong-Royong

Tanggal 7hb-9hb Ogos yang lalu, pihak UBK telah mengadakan Kem SMART SPM 2009 (Seminar Menjawab dan Merancang Teknik). Kem 3 hari 2 malam yang diadakan di SMK Apin-Apin disertai oleh hampir 130 calon SPM 2009.

Kem ini asalnya bertujuan untuk memberi pendedahan tentang teknik menjawab dan merancang kepada pelajar SPM. Hanya matapelajaran teras yang diperkenalkan dengan teknik menjawab dan merancang iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik, Sains, Sejarah, Pendidikan Moral dan Pendidikan Islam. Walau bagaimanapun, selain daripada didedahkan dengan teknik-teknik menjawab soalan SPM, para pelajar juga didedahkan dengan pengisian ilmu motivasi.

Kem tersebut tamat pada lebih kurang jam 12 tengahari.

Pada 8 Ogos juga diadakan Persembahan Tayangan Khas sempena RIMUP dan Kemerdekaan di samping pertandingan Karaoke.

****

Bermula 11 Ogos sehingga 17 Ogos 2009, Seminar Teknik Menjawab Soalan PMR telah dijalankan pada waktu P&P untuk pelajar tingkatan 3. Seminar ini banyak menjemput penceramah luar untuk memberi pendedahan yang lebih baik kepada pelajar PMR.

*****

Pada hari Sabtu yang lalu, bersamaan 15 Ogos 2009 pihak sekolah sekali lagi telah mengadakan Program Gotong Royong Perdana. Ramai ibu bapa turut hadir menjayakan program tahunan sekolah ini. Beberapa buah organisasi seperti Koperasi, Pusat Sumber Sekolah dan Skim Pinjaman Buku Teks telah memulakan operasi memindahkan barangan mereka ke bangunan baru.

Selain daripada itu, banyak pokok telah ditanam di sepanjang jalan SMK Apin-Apin dan di beberapa kawasan untuk mencantikkan dan mengindahkan lagi kawasan sekolah.

Sebelum itu, satu sesi senam robik pelajar dan para guru telah diadakan di hadapan bangunan pentadbiran yang baru. Selesai acara gotong royong, para pelajar dan ibu bapa dihiburkan dengan majlis cabutan bertuah. Lebih daripada 100 hadiah cabutan telah disediakan, sumbangan ikhlas daripada para guru dan AJK PIBG sekolah.

No comments: